ابزارهای آموزشی سیستم دینامیک

ابزارهای آموزشی برای انتقال درس های مهم طراحی شده اند و به افراد اجازه می دهند درک خود را از یک مشکل یا تعهد بهبود بخشند. اگرچه به یک معنا، اینها اهداف هر مطالعه موفقیت آمیز دینامیک سیستم هستند، ابزارهای آموزشی بر بخش آموزش تمرکز می کنند، نه تجزیه و تحلیل موقعیت های بدیع.

1- Silico از silicoai.com یک ابزار مدل‌سازی دینامیک سیستم مبتنی بر مرورگر است. ویژگی‌های کلیدی عبارتند از مقایسه ارزش‌ها در دنیای واقعی و نمودارهای زمانی روی هر مورد، و زوم زمانی، ساده‌سازی اعتبارسنجی مدل، به‌علاوه آزمایش سناریو و به اشتراک‌گذاری مدل. استفاده از Silico بسیار آسان است (ویدئوهای راهنمای کاربر آن را ببینید)، بنابراین برای آموزش ایده آل است. نسخه کاملاً کاربردی جامعه، و همچنین استفاده از آن در آموزش رایگان است.

2- InsightMaker®، از Give Team، یک ابزار قدرتمند و رایگان مدل سازی System Dynamics است که به طور کامل در مرورگر اجرا می شود. این به شما امکان می دهد بدون دانلود یا نصب یک برنامه، مدل های System Dynamics را بسازید، اجرا کنید و به اشتراک بگذارید.

3- NetLogo®، از دانشگاه نورث وسترن، یک محیط مدلسازی قابل برنامه ریزی چند عاملی است. توانایی ساخت مدل های دینامیک سیستم را دارد. ده ها هزار دانش آموز، معلم و محقق در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. همچنین شبیه سازی های مشارکتی HubNet را تقویت می کند.

4- استلا (Stella)، از سیستم های isee.

5- Vensim PLE (نسخه یادگیری شخصی) از Ventana Systems, Inc برای استفاده آکادمیک رایگان است. Vensim PLE توسط صدها مؤسسه آموزشی در سراسر جهان استفاده می شود.

VisualAivika 5®، از Aivika Soft، یک ویرایشگر نمودار با کاربری آسان است که امکان ایجاد نمودارهای حلقه گاه به گاه (CLD) و همچنین نقشه های سهام و جریان (SFM) را فراهم می کند. همچنین یک جزء شبیه سازی وجود دارد که از زبان مدل سازی سطح بالا خود پشتیبانی می کند. ویرایشگر معادله وجود دارد که می توانید انتگرال ها، آرایه ها، توابع تصادفی را تعریف کنید. علاوه بر این، VisualAivika از شبیه سازی Monte-Carlo پشتیبانی می کند که امکان ارائه تجزیه و تحلیل حساسیت را فراهم می کند. ابزارهایی برای رسم نمودارها بر روی نمودار وجود دارد تا نتایج شبیه سازی را در قالب سری زمانی، نمودار XY و نمودار انحراف نشان دهد. نتایج را می توان صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up