مدلسازی عامل بنیان در اقتصاد

نویسندگان: لین همیل، نایجل گیلبرت

مترجم: ناصردانایی

کتابی مناسب برای یادگیری مدلسازی عامل بنیان و کاربرد هایی از آن در علم اقتصاد. این کتاب شامل مدل های زیادی است که به گرایش های مختلف اقتصاد می پردازد.

  1. فصل 1: کلیات کتاب
  2. فصل 2: شروع مدلسازی عامل بنیان
  3. فصل 3: تقاضای ناهمگن
  4. فصل 4: تقاضای اجتماعی
  5. فصل 5: منفعت داد و ستد
  6. فصل 6: بازار
  7. فصل 7: بازار کار
  8. فصل 8: تجارت بین الملل
  9. فصل 9: بانکداری
  10. فصل 10: تراژدی منابع مشترک
  11. فصل 11: خلاصه و نتیجه گیری
آموزشی100%
100%
مثال های کاربردی100%
100%
درباره کتاب

 این کتاب مقدمه ای بر قدرت استفاده از مدلسازی عامل بنیان (ABM) در اقتصاد است. این موضوع گاهی به عنوان مدلسازی چند عاملی و در زمینه اقتصاد، ACE برای اقتصاد محاسباتی عامل بنیان در نظر گرفته میشود.

این کتاب برخی از موضوعات متداول در یک کتاب درسی اقتصاد دوره کارشناسی را پوشش داده و نشان می دهد که چگونه ABM میتواند رویکردهای سنتی تر را برای مدلسازی اقتصادی کاملتر کند و خرد و کلان را بهتر پیوند دهد.

null

مفهومی

null

کاربردی

null

مثال های متنوع

null

بالاترین کیفیت

درباره مترجم

مترجم: ناصردانایی

وی فارغ التحصیل مهندسی صنایع سیستم اقتصادی است که پایان نامه خود را در حوزه بررسی رفتار مصرف کننده با استفاده از روش مدلسازی عامل بنیان به پایان برده است. او همچنین مقالات متعددی در این حوزه تالیف کرده است. وی همچنین به روش های پیچیده، پویایی شناسی سیستم ها (system dynamics)، روش های آماری و اقتصادسنجی و نیز روش های تحقیق در عملیات علاقه مند بوده و فعالیت های علمی متنوعی داشته است. به همین منظور تسلط نسبی به نرم افزار های مرتبط از جمله نت لوگو، انی لاجیک، پایتون و spss دارد.

پس از فعالیت در جهاد دانشگاهی به عنوان پژوهشگر، جهت توسعه و معرفی شبیه سازی و مدلسازی عامل بنیان، در شرکت داده پویان معین مشغول به فعالیت شده و هم اکنون در این محل فعالیت می کند.

مدلسازی و شبیه سازی100%
100%
رفتار افراد100%
100%

[vc_empty_space height=”100″] وبلاگ و مقالات

وبلاگ و مقالات

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید
keyboard_arrow_up