ابزارهای مفید متن باز (سیستم دینامیک)

مینسکی (Minsky )

Minsky یک برنامه System Dynamics با ویژگی منحصر به فرد است که مدل‌سازی پویایی پول را آسان می‌کند. این جدول که «جدول گودلی» نامیده می‌شود، به شما امکان می‌دهد با استفاده از ابزار حسابداری حسابداری دوبار ورود، جریان‌های مالی را مدل‌سازی کنید.
مینسکی پویایی سیستم و مدل سازی پولی را به اقتصاد می آورد. مدل‌ها با استفاده از فلوچارت‌ها بر روی بوم طراحی (مانند Simulink، Vensim، Stella و غیره Matlab) تعریف می‌شوند. ویژگی منحصربه‌فرد مینسکی «جدول گودلی» است که از حسابداری دوطرفه برای تولید مدل‌های سازگار با جریان سهام از جریان‌های مالی استفاده می‌کند.
این نرم افزار برای نشان دادن ریاضیات نیز خوب است، با “ریاضی ترین” رابط در System Dynamics.
Minsky توسط پروفسور استیو کین توسعه داده شد. مطالعه بیشتر

پروژه R

تعدادی از افرادی که در System Dynamics کار می کنند، R را از پروژه R بسیار مفید می دانند. این نرم افزار همه منظوره برای انجام تجزیه و تحلیل آماری و نمودارسازی داده ها می باشد.

 

پایتون (python)

شبیه سازی مدل های دینامیک سیستم در پایتون: این پروژه یک کتابخانه ساده برای اجرای مدل های دینامیک سیستم در پایتون با هدف بهبود ادغام داده های بزرگ و یادگیری ماشین در گردش کار SD است. PySD فایل‌های مدل Vensim یا XMILE را به ماژول‌های پایتون ترجمه می‌کند و روش‌هایی را برای اصلاح، شبیه‌سازی و مشاهده مدل‌های ترجمه شده ارائه می‌کند.

تعداد زیادی ابزار منبع باز برای Vensim وجود دارد. جزئیات بیشتر در وب سایت https://vensim.com/workbench/ موجود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up