مشخصات مدل: فصل 6 – مدل دنیای دیجیتال
هدف: هدف از مدل برجسته کردن تفاوت بین بازارهای سنتی و بازارهای اطلاعات دیجیتالی میباشد. به طور خاص، هیچ محدودیت ظرفیت و هیچ هزینهای (برای سادگی) وجود ندارد.
موجودیتها: دو نوع عامل وجود دارد: مصرف کنندگان و فروشندگان.
فرآیندهای تصادفی:
- مصرف کنندگان به طور تصادفی در سراسر جهان قرار گرفته و یک WTP تصادفی با میانگین 100 و انحراف معیار داده شده، تخصیص یافته است.
- فروشندگان نیز به طور تصادفی در سراسر جهان توزیع میشوند و قیمتهای اولیه به صورت تصادفی از یک توزیع نرمال با میانگین داده شده و با انحراف معیار 10٪ از میانگین تخصیص مییابند.
مقداردهی اولیه:
- تعداد فروشندگان (حداکثر 10).
- میانگین از قیمت میانگین اولیه.
- ٪ کاهش و ٪ شیب قیمت در هر دور: آنها میتوانند صفر باشند.
- انحراف معیار WTP مصرف کننده.
- تعداد اجرا و دورهای مورد نیاز.
خروجی: نقشههای تقاضا و عرضه، تعداد فروشندگان در مراحل مختلف به همراه قیمتها و مقادیر. تمام نتایج، از جمله نقشهها، به یک فایل CSV ارسال میشود (در مدل آنلاین به دلایل فنی این بخش حذف شده است.).
برای مشاهده و دسترسی به برنامه اجرایی، روی لینک زیر کلیک کنید: