نرم افزار های مدل سازی دینامیک سیستم

زمانی که کتاب دینامیک صنعتی منتشر شد از Dynamo به عنوان زبان مدل سازی استفاده کرد. Dynamo در آن زمان یک پیشرفت بود و تعدادی از رویکردهای مدل‌سازی عددی و زبان‌های برنامه‌نویسی غیر رویه‌ای را پیش‌بینی کرد. این یک سیستم مبتنی بر متن برای نمایش معادلات مدل بود و برای چندین دهه به عنوان مبنایی برای کارهایی مانند دینامیک شهری، دینامیک جهانی و محدودیت‌های رشد مورد استفاده قرار گرفت. نرم‌افزارهای فعلی برای System Dynamics مبتنی بر نمودار است، اما معادلات هنوز بخشی از مدل هستند و فرم‌هایی کاملاً مشابه با Dynamo را حفظ می‌کنند.

متداول ترین بسته های نرم افزاری مورد استفاده سیستم دینامیک یا پویایی شناسی سیستم ها، در زیر به ترتیب حروف الفبا فهرست شده اند. ابزارهای اضافی که از ساخت مدل پشتیبانی می کنند در پایان ذکر شده اند.

DYNAMO

اگر مدل‌های قدیمی DYNAMO دارید و می‌خواهید دوباره آن‌ها را اجرا کنید، می‌توانید مفسر رایگان و منبع باز DYNAMO را در https://github.com/bfix/dynamo امتحان کنید.

iThink® and STELLA®

دو نام برای یک پلت فرم توسعه مدل منتشر شده توسط  isee systems است. این نرم افزار در پیکربندی های مختلف تحت مجوز تجاری برای رایانه های ویندوز و مکینتاش موجود است. مجوزهای آموزشی و نسخه اجرای رایگان نرم افزار موجود است.

Powersim Studio

پیکربندی های مختلفی از Powersim Software موجود است. این نرم افزار تحت مجوز تجاری در دسترس است و تحت ویندوز اجرا می شود. مجوزهای آموزشی و گزینه هایی برای انتشار بسته های مدل مستقل موجود است. نسخه رایگان جدید Studio Express اکنون در دسترس است.

Vensim®

پیکربندی های مختلفی از Ventana Systems, Inc موجود است. این نرم‌افزار تحت مجوزهای تجاری، تحقیقاتی و استفاده آکادمیک با بودجه مالی در دسترس است و بر روی ویندوز و مکینتاش اجرا می‌شود. ونتانا یا ونسیم سال‌هاست که با ارائه یک نسخه آموزشی از نرم‌افزار که برای استفاده آکادمیک رایگان است، از آموزش پشتیبانی می‌کند.

همچنین ببینید:

تعدادی محصول دیگر نیز وجود دارد که می توان از آنها برای ساخت مدل استفاده کرد. این موارد عبارتند از: Anylogic، Goldsim، Berkely Madonna، Sysdea و SimGua تحت روش‌شناسی مرتبط تحت ابزارهای آموزشی.
نرم افزار گسترش متدولوژی دینامیک سیستم

Anylogic، از XJ Technologies، از مدل‌های حاوی اجزای رویداد گسسته، مبتنی بر عامل و دینامیک سیستم پشتیبانی می‌کند. تحت مجوز تجاری در دسترس است.

Dynaplan® Smia، از Dynaplan، عناصر مدل سازی شبیه سازی، مدل سازی صفحه گسترده و توسعه ارائه را در یک پلت فرم یکپارچه ترکیب می کند. تحت مجوز تجاری در دسترس است.

GoldSim، از گروه فناوری GoldSim، بر شبیه‌سازی مونت کارلو تمرکز دارد، اما می‌تواند از مدل‌سازی سهام و سبک جریان پشتیبانی کند. تحت مجوز تجاری در دسترس است.

برکلی مدونا از یک نمایش معادله دیفرانسیل برای توسعه مدل ها استفاده می کند. تحت مجوز تجاری در دسترس است.

Powersim Studio، یک ابزار اصلی همچنین اجازه مدل‌سازی گسسته و مدل‌سازی ترکیبی پیوسته/گسسته را می‌دهد. می توان از آن برای انجام برخی مدل سازی های عامل بنیان استفاده کرد. با روتین های VBScript و C++ قابل توسعه است. لطفا صفحه نرم افزار هسته را ببینید.

Simile، از Simulistics، نرم افزار دینامیک سیستم و مدل سازی و شبیه سازی مبتنی بر شی است. تحت مجوز تجاری در دسترس است.

Simgua یک محیط توسعه مدل مبتنی بر بصری است. تحت مجوز تجاری در دسترس است.

TRUE، از TRUE-WORLD، نرم افزار بصری گرا برای توسعه و متحرک سازی مدل ها است. اکنون (05/02/2014) نرم افزار رایگان است.

Ventity (https://ventity.biz/) از Ventana Systems, Inc در دسترس است. Ventity به صورت تجاری به صورت اشتراکی کم هزینه ارائه می شود و برای کاربران دانشگاهی و کاربران Vensim DSS رایگان است. Ventity پویایی سیستم را با یک ساختار شی گرا ارائه می دهد که از مدل سازی عامل با استفاده از مدل های جریان و انباشت برای انواع موجودیت های تعریف شده توسط کاربر پشتیبانی می کند. Ventity برای محیط های 64 بیتی ویندوز در دسترس است.

Simcision یک ابزار تفکر، کار و یادگیری برای تجزیه و تحلیل و ارائه اثرات متقابل مربوطه در یک سیستم است و امکان مقایسه دوره‌های عمل جایگزین با استفاده از شبیه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up